حذف ویزای اربعین در سال 98
نوشته شده توسط : nezam

عزیزان همراه همانطور که اگاه هستید سال های قبل زائرین کربلا با ویزا به این سفر اعزام میشدند اما در قانون جدید امسال امده که نیازی به ویزا ندارند لذا با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا نقاط ضعف برگزاری اربعین ۹۷ را اصلاح کنیم، افزود: البته نقاط ضعف به‌وجود آمده، به منزله ضعف دستگاه‌های اجرایی نبود بلکه هدف ما ارتقای کیفیت در برگزاری مراسم اربعین حسینی است. یعنی اگر خودرویی می‌بایست ظرف مدت یک ساعت به مرز برسد، اگر این زمان یک ساعت و ده دقیقه می‌شد، ما آن ده دقیقه را ضعف تلقی می‌کردیم. این نقاط ضعف به دستگاه‌ها ابلاغ شده که حتما در برنامه سال ۹۸ مدنظر قرار می‌گیرد.

حیدری با بیان اینکه ما دستور العمل مشخصی را برای برگزاری مراسم اربعین تهیه کرده‌ایم، گفت: این دستور العمل برای شهرستان، استان‌ها و کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی تدوین شده و این دستورالعمل‌ها برای هر کمیته مشخص شده است؛ ستاد شهرستان‌ها سال گذشته به مباحث اربعین ورود کردند، اما امسال دستور داده‌ایم تا جدی‌تر و رسمی‌تر برای ساماندهی اعزام زائرین ورود کنند.عناوین امده در این مقاله عبارت اند از:

پشتیبانی علمی و فرهنگی مراسم اربعین

مواکب برای اربعین سال آینده ساماندهی  می‌شوند

استفاده از  مرز سومار و مرز خسروی برای اربعین ۹۸

 

که به صورت ویژه ای به ان پرداخته ایم لذا در صورت دریافت اطلاعاتت بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تاماس حاصل کرده و از راهنمایی مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

پشتیبانی علمی و فرهنگی مراسم اربعین

وی با اشاره به جنبه‌های فرهنگی موجود در دستورالعمل‌های امسال  اظهار کرد: رویکرد دیگر بحث پشتیبانی علمی و فرهنگی مراسم اربعین است. ما یک شورای راهبردی داریم که متشکل از نخبگان فرهنگی و اجتماعی است. این افراد از دانشگاه‌های مختلف بوده و شامل افراد حقیقی و حقوقی است که  به منظور اظهار نظر پیرامون بهتر برگزار شدن مراسم اربعین دعوت می‌شوند. ما بر آنیم تا  مراسم اربعین را در سطح بین المللی برگزار کنیم و به همین منظور  نقطه نظر‌هایی را از این عزیزان دریافت و آن‌ها را عملیاتی می‌کنیم.
 

 

 

 

مواکب برای اربعین سال آینده ساماندهی  می‌شوند

اما یک رویکرد جدیدتر بحث نحوه جمع آوری کمک‌های مردمی است. ان شاءالله قرار است این موضوع در قالب یک هیئت‌ امنا در سطح شهرستان، استان و مرکز شکل بگیرد و حمایت‌های مردم از مواکب و زائرین نهادینه شود. همچنین مسیر‌ها و هزینه‌ها به صورت مشخص در چارچوب تعریف شده تعیین شود که ان شاالله اربعین ۹۸ با کیفیت بهتر برگزار خواهد شد.جلسه‌ای قرار است در آینده با عوامل اجرایی دولت عراق برگزار شود تا ان شاءالله اگر ضعفی در عراق وجود دارد ، دولت عراق هم در راستای برطرف‌کردن نقاط ضعف، روان سازی و خدمات بهتر به زائرین برنامه ریزی کند.

 

 

 

استفاده از  مرز سومار و مرز خسروی برای اربعین ۹۸

مدیر کل امور مرزی درباره تسهیل در تردد زائرین حسینی گفت: درحال ایجاد ظرفیت جدید در مرز‌های مشترک با کشور عراق هستیم. ان شاءالله اگر بازارچه چیلات و بازارچه چنگوله در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه رسمی شود، سه ظرفیت جدید به مرز‌های ما داده می‌شود. قطعا در آن زمان می‌توانیم از مرزهای سومار، مهران، شلمچه و چذابه استفاده کنیم.

با فعالیت دو بازارچه‌ی استان ایلام، فعالیت‌های تجاری از مرز مهران به مرز چیلات و چنگوله انتقال پیدا می‌کند و قطعا روان سازی زائرین در بهترین شرایط و با امکانات بیشتری انجام خواهد گرفت.درباره استفاده از ظرفیت هوایی در اربعین حسینی گفت: ما به سازمان هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که از هم اکنون برای اربعین سال ۹۸ برنامه ریزی کنند و زمان بیشتری را برای زائرین  قائل شوند. به‌علاوه همانند سال گذشته که  قیمت مناسبی را اعلام کرده و با ما همکاری کردند، امسال هم این همکاری را ادامه دهند.



 

لغو ویزای اربعین

در کنار اخبار مربوط به تنش میان ایران و آمریکا، خبر سیاسی حذف ویزای اربعین دل بسیاری از ایرانیان را شاد کرد. ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح امروز دوشنبه با محمد بدر ناصر معاون امنیتی وزیر کشور عراق دیدار کرد.در پایان این نشست توافقی دو جانبه انجام شد که طبق آن برای ایام اربعین صدور ویزا حذف شد و زائران می توانند با داشتن برگه بیمه نامه از مرز عبور کند.

 

 

 

لغو ویزای اربعین کفایت می‌کند؟

تلاش برای لغو روادید و یا صدور آن به صورت الکترونیکی، حذف مهر اربعین بر روی روادید دارای سه ماه اعتبار، آغاز بکار به موقع دفاتر موقت صدور ویزا در کشور و دریافت اطلاعات و عملکرد این دفاتر برای توزیع مناسب دفاتر در شهرهای ایران می‌تواند به برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم امسال و سال های آینده کمک کند.

بازگشایی مرز خسروی برای اعزام زائران اربعین در امسال ضرورت دارد چون مرز خسروی دارای زیرساخت مناسبی است و باید تلاش کرد که امسال این مرز برای تردد مسافر و زائر زودتر از ایام اربعین بازگشایی شود.

 

 منبع:حذف ویزای اربعین در سال 98

 





:: برچسب‌ها: حذف ویزای اربعین در سال 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: